Obchodní podmínky
Dušana Tauvinkla, fyz. podnikající osoby s místem podnikání
Dolní 445, 683 54 Bošovice, IČ 045 32 031, kontaktní email: obchod.adtservis@seznam.cz
(dále jako "podnikatel")
1.
Použití
1.1
Tyto Obchodní podmínky (dále také jako "OP") se
vztahují na veškeré smluvní vztahy mezi podnikatelem (dále také jako
"prodávající") a zákazníkem podnikatelem (dále také jako "kupující"). Tyto
Obchodní podmínky se užijí na proces sjednávání smlouvy (kontraktační proces),
znění smlouvy a smlouvu samotnou, na vztahy touto smlouvou zakládané, rušené či
měněné nebo od této smlouvy odvozené a tvoří nedílnou součást veškerých nabídek
podnikatele, potvrzení objednávek ze strany podnikatele či kupních smluv uzavřených
mezi podnikatelem a zákazníkem. Strany mohou, ale nemusí na důkaz svého
seznámení se s těmito obchodními podmínkami připojit své podpisy a tím
podřídit veškeré své vzájemné smluvní vztahy těmto obchodním podmínkám.
1.2
Jiné podmínky zákazníka, jakožto kupujícího,
které jsou v rozporu s těmito Obchodními podmínkami, doplňují jejich rozsah
nebo se od nich odchylují, nebudou součástí smlouvy, pokud podnikatel
neposkytne výslovný písemný souhlas s jejich použitím. Zákazník uzavřením
konkrétní smlouvy s podnikatelem výslovně přijímá veškerá ustanovení těchto
Obchodních podmínek.
1.3
Tyto OP jsou nedílnou součástí smluv uzavřených
mezi podnikatelem a zákazníkem. Pokud ustanovení konkrétní smlouvy uzavřené
mezi podnikatelem a zákazníkem jsou v rozporu s těmito OP, uplatní se
přednostně ustanovení uvedená ve smlouvě. Tyto OP se použijí společně s
konkrétní smlouvou v tom rozsahu, v jakém neodporují ustanovením sjednaným ve
smlouvě uzavřené mezi podnikatelem a zákazníkem.
1.4
Jakákoliv ujednání mezi podnikatelem a
zákazníkem, která doplňují tyto Obchodní podmínky nebo se od nich odchylují,
musí být uvedeny písemně a odsouhlaseny výslovně oběma smluvními stranami.
Totéž platí i pro vzdání se požadavku na písemnou formu.
1.5
Práva, která pro podnikatele vyplývají ze
zákonných ustanovení nad rámec těchto OP, nejsou těmito obchodními podmínkami
dotčena.
1.6
Předmětem jednotlivých smluv může být dodávka
zboží, jímž jsou pneumatikya tzv. protektorované pneumatiky.
1.7
Podnikatel dále poskytuje i služby spočívající
v diagnostice pneumatik (tzn. kontrola tlaku, dezénu a celkového
technického stavu pneumatiky) včetně zhodnocení důvodů defektů pneumatik,
bezpečnostní měření a montáž pneumatik a další související služby.
2.
Nabídka
a uzavření kupní smlouvy
2.1
Nabídky na uzavření smlouvy jsou nezávazné až do
doby potvrzení prodávajícím.
2.2
Kupující prodávajícího kontaktuje ve formě:
2.2.1 elektronického
návrhu na uzavření smlouvy ve formě e-mailu na e-mailové adrese obchod.adtservis@seznam.cz
(dále jen "objednávka")
2.2.2 telefonicky
2.3
V případě kontaktu učiněného telefonicky se
tento projev vůle považuje za výzvu k podání nabídky. Prodávající po
telefonické dohodě zašle zákazníkovi e-mail s nabídkou na uzavření smlouvy.
Přílohou tohoto e-mailu je aktuální znění těchto Obchodních podmínek. Zákazník
ve lhůtě 10 kalendářních dnů od jejího odeslání přijme nabídku formou e-mailu.
Marným uplynutím lhůty tato nabídka zaniká.
2.4
Doručením Potvrzení objednávky kupujícího prodávajícím,
případně přijetí nabídky viz bod 2.3 je mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena
konkrétní kupní smlouva. Tímto okamžikem vzniká závazek prodávajícího dodat
kupujícímu dohodnuté zboží či služby, čehož specifikace, včetně množství, je
uvedena v potvrzené objednávce, a závazek kupujícího poskytovat prodávajícímu
potřebnou součinnost a zaplatit mu za zboží či služby dohodnutou kupní cenu.
2.5
Objednávky nejsou pro podnikatele závazné, dokud
je výslovně nepotvrdí. Zákazník je však svou objednávkou vázán po dobu dvou
týdnů. Skutečnost, že podnikatel nereagoval na nabídky, objednávky, žádosti
nebo jiná prohlášení zákazníka, je považována za souhlas jedině v případě, že
tento souhlas byl výslovně udělen v písemné podobě. V konkrétních případech
potvrdí podnikatel objednávku ve formě e-mailu. V případě, že potvrzení
objednávky obsahuje zřejmé chyby nebo překlepy či početní chyby, není pro
podnikatele závazné, pokud není dohodnuto jinak.
2.6
Jestliže zákazník jednostranně odstoupí od
smlouvy či její části nebo jednostranně zruší objednávku nebo část objednávky z
důvodu, za které podnikatel neodpovídá, musí podnikateli nahradit veškeré
náklady, které mu vznikly v důsledku takového odstoupení či zrušení. To platí
zejména ve vztahu k nákladům na zrušení objednávky či odstoupení od smlouvy,
které podnikateli vyfakturují její dodavatelé, k nákladům na nákup zboží, které
není možné vrátit, a ke všem dalším výdajům, které podnikateli vzniknou během
plnění a ukončování smlouvy či objednávky, jako jsou náklady právního
zastoupení, náklady na dopravu, náklady na balné apod.
2.7
Povinnou součástí objednávky kupujícího je
uvedení jeho obchodního jména, adresy kde má být plněno a IČ. Neobsahuje-li objednávka
IČ či není-li IČ uvedeno kupujícím nejpozději při fakturaci, považuje se
smlouva za neuzavřenou.
2.8
Přijetí nabídky zákazníkem s odchylkou nebo
dodatkem se považuje za novou nabídku.
3.
Rozsah
a způsob dodávek
3.1
Konkrétní předmět smlouvy, tedy poskytované
zboží a služby, vymezuje smlouva. Změny v rozsahu dodávky požadované po
uzavření smlouvy jsou platné pouze v případě, že jsou potvrzeny podnikatelem.
Podnikatel si vyhrazuje právo upravit specifikaci zboží, jestliže takové úpravy
nejsou významné a pokud lze přiměřeně očekávat, že je zákazník bude akceptovat,
zejména pokud je možno zboží použít k zamýšlenému účelu.
3.2
Podnikatel je oprávněn plnit po částech, a to
bez náhrady nákladů způsobených částečnou dodávkou, s výjimkou případů, kdy
zákazník nemá o částečné plnění zájem a upozornil na tuto skutečnost předem
písemně.
3.3
Pokud mezi stranami nebyla uzavřena zvláštní
písemná dohoda, je podnikatel oprávněn určit způsob přepravy dle vlastního
uvážení, buď vlastní dopravou podnikatele, nebo využitím třetí společnosti, jež
provede dopravu zboží do místa předání nebo i provede služby, jejichž dodávka
je sjednána ve smlouvě.
3.4
Zákazník tímto bere na vědomí, že podnikatel je
oprávněn pověřit plněním smlouvy (tedy dodávkou zboží či služeb) třetí stranu.
3.5
Není-li dohodnuto dodací místo ve smlouvě, je
jím sídlo zákazníka.
3.6
Zboží se považuje za dodané okamžikem, kdy bude
zákazníkovi umožněno v místě dodání se zbožím nakládat a to i
v případě, že zákazník zboží nepřevezme nebo k tomu neposkytne
součinnost.
3.7
Zákazník je povinen zboží či plnění služeb
v místě a čase dodání převzít a toto plnění umožnit.
3.8
Není-li ve smlouvě určeno jinak, bude zboží
dodáno 60 dní od uzavření smlouvy.
4. Cena a placení zboží
4.1
Cena určená ve smlouvě je fakturována
zákazníkovi ke dni dodání zboží či provedení služeb a faktura je zákazníkovi
doručena při předání zboží či při provedení objednaných služeb, nebo náhradním
způsobem. Cena je placena bezhotovostně převodem na účet podnikatele uvedený na
faktuře.
4.2
Převzetí faktury je stvrzeno kupujícím podpisem
jednoho vyhotovení faktury spolu s dodacím listem při předání zboží či
provedení služeb. Faktura může být doručena náhradním způsobem na emailovou
adresu zákazníka, přes kterou byla smlouva sjednána a je-li doručováno tímto
způsobem, považuje se faktura za doručenou následující pracovní den po jejím
odeslání. Faktura a dodací list mohou být spojeny v jednu listinu.
4.3
Splatnost cenyje určena ve smlouvě a není-li
tomu tak, činí 60 dní od data dodání zboží či provedení služeb. Splatnost ceny
je vždy nezávislá na doručení faktury.
4.4
Cena je fakturována i s uvedením DPH
účinného pro dané zdanitelné plnění.
4.5
Cena dopravy při dodání na území České republiky
je zahrnuta v ceně zboží či služeb.
4.6
Cena dopravy při dodání mimo území České
republiky je sjednána ve smlouvě a hradí ji vždy zákazník. Není-li cena
dohodnuta, platí, že zboží je dodáváno za cenu dopravy vzhledem
k dodávanému zboží a trhu obvyklou.
5. Vlastnické právo a přechod nebezpečí škody
na věci
5.1
Vlastnické právo ke zboží přechází na zákazníka
jeho dodáním a zaplacením plné kupní ceny, včetně případného úroku
z prodlení s placením.
5.2
Nebezpečí škody na věci přechází na zákazníka dodánímzboží.
5.3
Je-li u dodávaného zboží sjednáno i poskytnutí
služby vztahující se k tomuto zboží, přechází nebezpečí škody na zboží již
dodání zboží do místa provedení služeb sjednaného ve smlouvě.
6. Záruka za jakost
6.1
Zboží a služby jsoudodávány v jakosti
sjednané a není-li jakost sjednána, pak v jakosti obvyklé. To neplatí pro
tzv. "protektorované" pneumatiky ani jiné zboží, u něhož je uvedeno, že se
jedná o zboží zánovní či použité, což vše je dodáváno jak stojí a leží
(úhrnkem).
6.2
Záruka za jakost se neposkytuje u žádného zboží.
7. Vady
7.1
Zákazník je povinen zboží zkontrolovat ihned při
převzetí a veškeré zjevnéi skryté vady vytknout již v dodacím listě. To se
týká jak vad zboží, tak jeho obalu.
7.2
Jsou-li podnikatelem v rámci smlouvy
dodávány služby, je jejich vady povinen zákazník vytknout ihned po provedení
služeb. Uplynutím této lhůty odpovědnost za vady poskytnutých služeb zaniká.
7.3
Odpovědnost za vady zaniká, nejsou-li vytknuty
v souladu s článkem 7.1.
8. Plnění povinnosti podnikatele třetí stranou
8.1
Zákazník bere na vědomí, že podnikatel je
oprávněn pověřit dopravou zboží nebo provedením sjednaných služeb třetí osoby.
8.2
V případě, že službu či dodávku zboží
provádí třetí osoba, je zákazník povinen poskytnout ji součinnost a přijmout
plnění stejně, jako by plnil sám podnikatel.
8.3
Placení ceny v případech dle tohoto oddílu
8. probíhá stejně, jako by plnil podnikatel. Faktura je doručována zpravidla
náhradním způsobem (emailově).
8.4
Odpovědnost za vady plnění poskytovaného třetími
osobami nesou tyto osoby a zákazník uplatňuje veškeré své nároky vůči třetím
osobám samostatně. Podnikatel mu k tomu poskytne svou součinnost, lze-li
to po něm rozumně požadovat.
9. Další ustanovení
9.1
Odstoupení od smlouvy:
9.1.1 Podnikatel může od smlouvy odstoupit,
pokud se zákazník dostane do prodlení s placením kupní ceny či ceny za
služby nebo převzetím zboží větším než
20 dnů, nebo stane-li se zřejmým, že zákazník své povinnosti plynoucí mu
z této smlouvy nebude schopen plnit.
9.1.2 Podnikatel
může od smlouvy odstoupit, je-li dlužníkem nebo na dlužníka podán insolvenční
návrh.
9.1.3 Podnikatel
může od smlouvy bez udání důvodů odstoupit až do doby sjednané jako doba
dodání. Zákazníkovi neplynou z takového odstoupení žádné nároky.
9.1.4 Všechny
nabídky a povinnosti podnikatele podléhají výhradě "do vyčerpání zásob". Podnikatel
tudíž může odstoupit od smlouvy, pokud dojde k vyčerpání zásob, jež má k
dispozici.
9.1.5 Pokud
dostupné množství zboží není dostatečné k tomu, aby byl pokryt celý požadavek
uvedený v zákazníkově objednávce, je zákazník oprávněn od objednávky/smlouvy
odstoupit.
9.1.6 Dále
mohou strany od smlouvy odstoupit ze zákonem stanovených důvodů.
9.2
Smluvní úrok z prodlení s placením
ceny zboží či služeb se stanovuje na 0,1% denně.
9.3
Odstoupí-li podnikatel od smlouvy z důvodů
na straně zákazníka, zejména pak z důvodu dle odstavců 9.1.1 a 9.1.2, či
zanikne-li tato smlouva z důvodů na straně zákazníka, uhradí zákazník
podnikateli účelně vynaložené náklady na dopravu zboží dle smlouvy zpět výrobci
tohoto zboží. Tím není dotčeno právo na náhradu škody a tento nárok nezaniká
při odstoupení od smlouvy a ani v jiných případech zániku smlouvy či
závazků z nich vyplývajících.
9.4
Je-li předmětem služby diagnostika pneumatiky či
jiné dobrozdání, nejedná se o kontrolu ve smyslu § 2565 an. zákona č. 89/2012
Sb., ve znění pozdějších předpisů, a tato právní úprava se tedy neužije.
9.5
Zákazník na sebe přebírá nebezpečí změny
okolností.
9.6
Smlouva a tyto Obchodní podmínky stanou-li se
součástí uzavřené smlouvy, mohou být měněny pouze formou písemných číslovaných
dodatků s podpisy obou stran smlouvy na téže listině.
9.7
Pro vyloučení pochybností se vylučuje uplatnění
ustanovení § 1799 a 1800 zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, ve znění
pozdějších předpisů.
9.8
Pokud jednotlivá ustanovení těchto Obchodních
podmínek jsou nebo se stanou neplatnými, neúčinnými nebo nevymahatelnými jako
celek nebo zčásti, nebo pokud budou tyto Obchodní podmínky neúplné, nemá tato
skutečnost vliv na platnost a účinnost jejich zbývajících ustanovení. Takto
vadné ustanovení bude považováno za nahrazené takovým platným ustanovením,
které se bude nejvíce blížit účelu neplatného ustanovení, jehož znění určí
shodně strany nebo soud.
9.9
Vylučuje se užití ustanovení §§ 1728 a 1729
zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, o
předsmluvní odpovědnosti, tedy podnikatele tato odpovědnost nepostihuje.
9.10
Dostane-li se zákazník do prodlení
s plněním jakéhokoliv závazku vůči podnikateli, byť zcela nezávislého na
těchto obchodních podmínkách, není podnikatel povinen plnit dle těchto
obchodních podmínek po dobu trvání prodlení zákazníka.
9.11
Je-li v těchto Obchodních podmínkách
sjednán emailová forma komunikace, rozumí sejí elektronická pošta zasílaná na
kontaktní adresu (resp. odesílaná z kontaktní adresy) podnikatele uvedené
v hlavičce těchto Obchodních podmínek.
9.12
Náklady způsobů použití komunikace na dálku nese
každá ze stran sama.