ADT SECURE TYRE
Dopravcům zajišťuje ADT SERVIS službu s péčí a dohledem na pneumatiky tak, aby bylo dosaženo těchto základních cílů každého dopravce:
· MINIMALIZACE NÁKLADNŮ NA PROVOZ FLOTILY
· BEZPEČNOST NA CESTÁCH
CHCETE ZNÁT, JAK SE K TĚMTO CÍLŮM DOSTANEME A JAKÉ JSOU NÁKLADY? PAK NÁM NAPIŠTE NA pneu@adtservis.cz nebo volejte na 774 994 755 a získáte kompletní informace o naší službě.
SEPARACE BOČNICE
Nejčastější možné příčiny vzniku:
- nedostatečný tlak v pneumatice
- mechanické poškození najetím na překážku
- mechanické poškození (defekt)
- přetížení
Konkrétní protektor byl používám s nedostatečným tlakem pneu. Pravděpodobnost zborcení kostry s následnou separací je vysoká.
Podobný obrázek uvidíme i v případě, že dojde k defektu pneumatiky. Vnitřní tlak se snaží cizí těleso odstranit. Namísto toho vzduch pod tlakem vniká mezi jednotlivé vrstvy(plátna) a následně v nejslabším místě kostry dojde k jejímu poškození.
PRASKLINY V RAMENI - PROTEKTOR
Nejčastější příčiny vzniku:
- jízda s nedostatečným tlakem v pneu
- přetížení - možné při kombinaci dvou protektorů s různou hloubkou dezénu
- mechanické poškození
Na konkrétním obrázku je patrné, že prasklina nevznikla sama od sebe. Jsou zde známky mechanického poškození najížděním na překážku. Dále pak okolo praskliny jsou vydřené kousky pryže, která sama o sobě není schopna se takto chovat, pokud nedojde ke kontaktu s jiným předmětem.
JEDNOSTRANNÉ OPOTŘEBENÍ
Nejčastější příčiny vzniku:
- špatná geometrie
- nedostatečný tlak v pneumatice
- jízda v nevhodném terénu (koleje na silnici)
- nevhodné použití pneumatiky pro daný provoz
Na obrázku vidíme již silně poškozenou pneumatiku díky vadné geometrii. Prvotním signálem jsou tzv. SPADLÉ RAMENA, kdy kraje pneumatik jsou opotřebeny více, než středová část běhounu. V případě, že v rameni vidíte tmavší místa, je to varovný signál k okamžité výměně pneumatiky.
Včasnou kontrolou a otočením pneumatiky na disku je možné život pneumatiky prodloužit.
SEPARACE V RAMENI
Nejčastější příčiny:
- mechanické poškození. Najetím na překážku
Na konkrétním obrázku vidíme separaci v místě přechodu z ramene do bočnice. Je evidentní, že pneumatika utrpěla nájezdem na překážku. Nedošlo k defektu. Nicméně konstrukce byla v místě poškození v danou chvíli "přetížena" a jednotlivé vrstvy kostry přestaly tvořit jednotný celek - pneumatiku. Po demontáži z disku uvidíte stejnou bublina j na vnitřní straně.
PRASKLÁ BOČNICE
Nejčastější příčiny vzniku:
- mechanické poškození bočnice (najetím na překážku)
- nedostatečný tlak v pneumatice
- nejčastějším důvodem vzniku je kombinace obou výše zmíněných příčin.
Na obrázku vidíte pneumatiku s tlakem nižším o více jak 1 bar než doporučuje výrobce. Navíc tato pneumatiky utrpěla několik pokusů bočního tření o překážku (jemné škrábance v části bočnice u patky)
PRASKLINY V DŘÁŽCE
Nejčastější příčiny vzniku:
- použití pneumatiky v nevhodném provozu (pneu pro regionální provoz použita na dálkovou přepravu)
- nízký tlak v pneumatice. Díky nedostatečnému tlaku v pneumatice dochází k mechanickému poškození konstrukce pneumatiky. Kostra se bortí a dezén se postupně separuje od kostry
- mechanické poškození, např. najetím na překážku